nedelja, 2. avgust 2015.  13:40h
Pročitano 826 puta

Šta je zdravo mršavljenje

Prirodno je da svako ko želi da smrša želi da to uradi što je moguće brže. Ipak, više uspeha imaju oni koji sporije mršave.

Kod zdravog mršavljenja nije reč samo o ,,dijeti’’ ili ,,programu’’. Reč je o stilu života koji podrazumeva dugoročne promene u svakodnevnim navikama u ishrani i vežbanju. Kod zdravog mršavljenja nije reč samo o ,,dijeti’’ ili ,,programu’’. Reč je o stilu života koji podrazumeva dugoročne promene u svakodnevnim navikama u ishrani i vežbanju. stil.kurir.rs

Dokazi govore da osobe koje mršave postepeno i ravnomerno (oko 0,5 do 1 kilograma nedeljno) imaju više uspeha u održavanju smanjene telesne težine. Kod zdravog mršavljenja nije reč samo o ,,dijeti’’ ili ,,programu’’. Reč je o stilu života koji podrazumeva dugoročne promene u svakodnevnim navikama u ishrani i vežbanju. 

Da biste smršali, morate da trošite više kalorija nego što unosite. Pošto je oko pola kilograma jednako 3.500 kalorija, trebalo bi da smanjite unos kalorija za 500 do 1.000 dnevno da biste mršavili između pola i jednog kilograma nedeljno. 

Kada dostignete zdravu telesnu težinu, zdrava ishrana i fizička aktivnost tokom većeg dela nedelje (oko 60 do 90 minuta, umerenog intenziteta) vam daju više šansi da uspete da održite smanjenu telesnu težinu na duge staze. 

Mršavljenje nije lako i zahteva posvećenost. Ali, ako ste spremni da počnete, evo detaljnog vodiča koji će vam pomoći na putu da smršate i poboljšate svoje zdravlje. 

Čak i mali gubitak kilograma može da donese mnogo prednosti 

Dobra stvar je da bez obzira šta vam je cilj u mršavljenju, čak i mali gubitak kilograma, na primer 5 do 10 odsto vaše ukupne telesne težine, može da ima velike prednosti po zdravlje, kao što je bolji krvni pritisak, holesterol i šećer u krvi.

Na primer, ako imate 90 kilograma, smanjenje telesne težine za 5 odsto znači da ste smršali 4,5 kilograma, tako da sad imate 85,5. Iako se ova telesna težina i dalje kategorizuje kao ,,prekomerna telesna težina’’ ili ,,gojaznost’’, ovaj umeren gubitak kilograma može da smanji faktore rizika od hroničnih bolesti koje su povezane sa gojaznošću. 

Tako da iako krajnji cilj može da izgleda daleko, posmatrajte ceo proces kao putovanje a ne samo stizanje do krajnje destinacije. Uvešćete nove navike za zdravu ishranu i fizičku aktivnost koje će vam pomoći da živite zdravije. Ove navike vam mogu pomoći da održavate smanjenu telesnu težinu u dužem vremenskom periodu.

Pored toga što vam unapređuje zdravlje, održavanje smanjene telesne težine će vam unaprediti život  i na razne druge načine. Na primer, studija na učesnicima Nacionalnog registra za kontrolu telesne težine je pokazala da oni koji su održali značajno smanjenu težinu imaju ne samo bolje fizičko zdravlje, već i više energije, fizičke pokretljivosti, bolje raspoloženje i više samopouzdanja.

 

Autor:  Pančevo.MOJKraj.rs
Ocenite ovaj članak:
(2 glasova)

Dodaj komentar



Saglasan sam sa pravilima komentarisanja navedenim u uslovima korišćenja!
EUR 0.00 0.00 USD 0.00 0.00 CHF 0.00 0.00 SEK 0.00 0.00