sreda, 29. jul 2015.  19:33h
Pročitano 817 puta

8 saveta za vežbanje na letnjoj vrućini

Leto je savršeno vreme da izađete i zabavite se. Ili još bolje, da počnete da vežbate. 

Proverite vremensku prognozu pre nego što počnete da vežbate Proverite vremensku prognozu pre nego što počnete da vežbate Z. Ranković

To je jedno od omiljenih doba godine zato što ima toliko aktivnosti na otvorenom koje možete izabrati. Sve je zabavnije napolju, bez obzira da li plivate, trčite ili vozite bicikl. Ali letnja vrućina može da bude problem ako ne vodite računa, naročito u oblastima sa ektremnim vrućinama i vlagom. 

Najveći problemi su kako ostati hidriran i zadržati elektrolite i so u organizmu. Kada se znojite, vaše telo ne gubi samo vodu, već i elektrolite i so. Ovaj delikatan balans vode i elektrolita je ključan da bi vam telo funkcionisalo kako treba. 

Ako ne pijete dovoljno vode, možete da dehidrirate i osetite vrtoglavicu i mučninu. Ako se ne uoči, dehidracija čak može da dovede do prestanka rada bubrega ili, u ekstremnim slučajevima, do smrti. Međutim, ako pijete previše vode bez obnove elektrolita, možete da doživite hiponatremiju (poremećaj nivoa elektrolita). Ovo može da dovede do zbunjenosti, mučnine, grčeva u mišićima, napada, ili čak smrti u ekstremnim slučajevima. 

Možda nećete trčati u pustinji, ali ima stvari kojebi trebalo imati na umu kada se vežba na vrućini:

Važno je vreme dana. Osim ako ne trenirate za neki događaj koji se održava tokom izuzetno toplog dela dana, izbegavajte vežbanje između 10 ujutro i 3 popodne. Uopšteno govoreći, rano jutro je najbolje vreme za vežbanje, naročito ako će u toku dana biti toplije. 

Nosite laganu odeću svetlih boja. Svetlija boja pomaže da se odbije toplota, a pamučni materijal pomaže da znoj ispari.

Zaštitna krema je obavezna. Koristite kremu sa visokim zaštitnim faktorom. Važno je da zaštitite kožu. Može se dogoditi da vam koža izgori čak i kada je oblačan dan.

Ostanite hidrirani. Pre nego što izađete, popijte čašu ili dve vode. Uvek nosite sa sobom flašicu vode. Pijte na svakih 15 minuta, čak i kad niste žedni. Kada završite sa vežbanjem, popijte još nekoliko čaša vode. 

Nadoknadite unos elektrolita i soli dok vežbate.   

Ako ste u mogućnosti, birajte staze u hladu koje vas štite od sunca. 

Proverite vremensku prognozu pre nego što počnete da vežbate. Ako postoji upozorenje na vrućinu, što znači visoko zagađenje ozona i vazduha, možda je bolje da vežbate unutra. Ovi zagađivači mogu da vam oštete pluća. 

• Što je najvažnije, slušajte svoje telo. Odmah prestanite ako vam se vrti u glavi ili vam je muka. 

 

Autor:  Pančevo.MOJKraj.rs
Ocenite ovaj članak:
(1 Glas)

Dodaj komentar



Saglasan sam sa pravilima komentarisanja navedenim u uslovima korišćenja!
EUR 0.00 0.00 USD 0.00 0.00 CHF 0.00 0.00 SEK 0.00 0.00