subota, 24. decembar 2016.  18:24h
Pročitano 506 puta

Zdrava sezona praznika: kako da se pridržavate zdrave ishrane

Sezona praznika može da podrazumeva vreme provedeno sa porodicom i prijateljima i vreme kada slatkiša ima u izobilju.

Tokom praznika ima mnogo prilika da se uživa u nekom posebnom specijalitetu i dobro je znati ceniti taj deo praznika, ali to ne znači da se treba prejedati Tokom praznika ima mnogo prilika da se uživa u nekom posebnom specijalitetu i dobro je znati ceniti taj deo praznika, ali to ne znači da se treba prejedati www.pixabay.com

Preterivanje je česta pojava u ovo doba godine, ali postoji način da se uživa u praznicima, uključujući hranu, a da se održi zdrav način života. Zdrava ishrana ne podrazumeva životni stil sve-ili-ništa; možete da uživate u praznicima umereno, bez osećaja da treba da ostavite zdrav način života po strani do januara. 

Tokom praznika ima mnogo prilika da se uživa u nekom posebnom specijalitetu i dobro je znati ceniti taj deo praznika, ali to ne znači da se treba prejedati. Da biste u tome uspeli ove godine, evo nekoliko praktičnih saveta:

planirajte unapred – koje specijalitete ne želite da propustite? Bez kojih možete da živite? Kako ćete izbeći iskušenja?
Nemojte ,,čuvati apetit’’ – započnite dan dobrim doručkom ili pojedite zdravu užinu pre nego što izađete iz kuće. Izgladnjivanje će vas samo podstaći da pojedete više pošto ćete stići gladni. 
Koristite manji tanjir/činiju/šolju – to će vas podstaći da izaberete manje hrane svaki put kad se poslužite. 
Probajte u zalogajima – ako želite da jedete raznovrsnu hranu, jedite pomalo od svega umesto celih porcija. 
Obratite pažnju na piće – zašećereni napici mogu da dodaju mnogo ekstra kalorija.
Jedite polako – uživajte u hrani koju jedete. 
Sedite za sto – gledanje utakmice ili parade će vam odvratiti pažnju od uživanja u hrani i možda nećete biti svesni koliko jedete.
Proverite – pre nego što se drugi put poslužite, proverite da li ste još uvek gladni. Ne morate da jedete ako ste siti, sačuvajte hranu da biste u njoj kasnije uživali. 

Ako donosite neko jelo, neka to bude zdrav izbor u kom možete da uživate, a i drugi ljudi će znati da cene zdravu opciju!

 

setnja lagana

 

Takođe je važno da uključite i vežbanje, makar nešto jednostavno kao što je šetnja. Naročito posle obilnog obroka, šetnja vam pruža mogućnost da udahnete svež vazduh i pokrenete metabolizam koji pomaže da se hrana svari.

Praznici su vreme koje treba provesti sa prijateljima i voljenima, ali prebacivanje pažnje sa hrane na vreme koje provodite zajedno može da vam pomogne da izbegnete prejedanje. Ako do toga ipak dođe, nemojte se osećati krivim i nemojte odustajati od toga da za sledeći obrok ili užinu pojedete nešto zdravo.

Posmatrajte svaki dan kao nov početak za pravljenje zdravih izbora. 

Autor:  Pančevo.MOJKraj.rs
Ocenite ovaj članak:
(1 Glas)

Dodaj komentar



Saglasan sam sa pravilima komentarisanja navedenim u uslovima korišćenja!
EUR 0.00 0.00 USD 0.00 0.00 CHF 0.00 0.00 SEK 0.00 0.00